سید مرتضی

افتخارش این است که طلبه است

افتخارش این است که طلبه است

حضور متفاوت

جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

در ایام با عظمتی قرار داریم ، ایامی که تمامی انبیاءواولیاءالهی انتظارش می کشیدند و موجب رهایی ملت ما شد .

 ایامی که به ثمره جان فشانی ها بسیار ومبارزات طاقت فرسا وحضور در صحنه مردم به وجود آمد.

 

ایامی که همه دست به دست هم داده بودند تا فرمان امام محقق شود .

آیا تا به حال به این فکر کرده یم  چرا مردم این همه سختی  ها و مرارت ها رابه جان خریدند تا انقلاب به پیروزی برسد ؟

بهترین راه برای یافتن  هدف هرانقلابی این است که به رهبران آن  انقلاب رجوع کنی تا اهداف آن انقلاب  را بیابی . 

امام راحل(ره) اهداف انقلاب اسلامی ایران را با عبارات مختلف بیان نموده است. گاهی از استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی سخن گفته است و گاهی هم از استقلال اجتماعی و فرهنگی همه این‏ها در شکل‏گیری انقلاب اسلامی تأثیر گذار بوده و انقلاب اسلامی را چند بُعدی نموده است. هر کدام از آن‏ها میتوانند از اهداف انقلاب اسلامی باشند، ولی هدف اصلی امام از انقلاب، اجرای قوانین اسلامی و حاکمیت ارزش‏ها است از این رو امام راحل که انقلاب اسلامی ایران را از سنخ نهضت‏های انبیاء دانسته است و بدان اهمیت میداد امام عقیده داشت که در سایه این هدف اصلی، اهداف دیگر مانند اهادف استقلال سیاسی، اقتصادی و عدالت اجتماعی و قسط نیز تحقق پیدا میکند.

  اما چه شده است  با اهدافی که امام برای مان  ترسیم کرده اند فاصله گرفته ایم  وبعضا کارهایی را انجام می دهیم که  مغایر با آن شاخصی که ایشان قرار داده اند ؟

 جای تأمل دارد  در این ایام که تداعی کننده آن ایام است و یاد آور این اهداف وآرمان هاست  جشنواره هایی به عنوان فجربرگزار می شود وطبیعتا باید تمام این ها در خدمت این ها باشد و هما نطورکه دیگران  درغالب  هنر به دنبال اغراض سیاسی خود هستند ما نیز استفاده کنیم ، اما  کمترچیزی که  به آن توجه می شود همین اهداف است، مخصوصا آن هدفی اصلی که  بازشدن تما گره ها منوط به آن است ،اما  درحال  حاضر و چه در سال های گذشته آنچنان که بایسته  وشایسته به آن  پرداخته نشده  است.  به ویژه در همین دوسال اخیروقتی عدم فرق گذاری بین هنرمند ارزشی وغیر ارزشی اعلام می شود ، نتیجه اش این می شود از کسانی  مثل ید الله رویایی تجلیل به عمل می آید  که سابقه مخالفت با این نظام و اهدافش را در کارنامه دارند . 

وازطرفی تشرف به منازل خانواده های معظم شهداءکه به صورت مدوام انجام می شود و جای تشکر دارد .

اما مجموع این کارها چه معنای می تواند داشته باشد ؟

قضاوت این عملکرد را به عهده شما می گذارم .

 اما هنوزکسانی  هستند که حتی  امام را  درک نکرده اند ولی  پیام امام که حاکمیت ارزش هاست را از کسانی در آن زمان بود اند بهتر یافته اند  ودرپی آن هستند تا به گوش همگان برسانند .

از جمله سحر احمد پور بازیگر ارزشی کشورمان که در مراسم  تجلیل از عوامل فیلم 14 اردیبهشت در همایش فیلم فجر با

حضور متفاوت

خود ، همچون شنا گری قهّار خلاف موج شنا کرد

وبا این حرکت خود این پیام را داد که عرصه مجاهدت را هیچ وفت خالی  نباید گذاشت وبا وجود هجمه های فراوان پا فشاری برآرمان و اهدافی که امام برای ما بیان نموده اند ، لحظه نباید پا عقب کشید  و از آن غفلت کرد وخود این کار را یک امر به معروف عملی است که وظیفه همه است که ازاین  حرکات حمایت کنند تا زمینه برای این چنین افرادی فراهم شود.  

آن چه که من به نظر این حقیر می رسد این است که هر کسی دراین کشور مسؤلیتی دارد. وظیفه مسؤلین این است که زمینه زندگی و رفاه مردم را فراهم کنند  ااما همانطور که در بالا اشاره شد  تحقق این ها در سایه آن هدف اصلی تحقق پیدا می کند واگر این را انجام دهند مأجور اند اما خدای نا کرده خلاف این قدم بردارند در روز قیامت با ید پاسخ گوی  امام وشهداء باشند .

وظیفه مردم این است با که با حضور خود در مراسماتی مثل راهپیمایی 22 بهمن به عهدی که با امام بسته اند وفا نمایند و از انقلابی که به ثمره ی شهداء بدست آمده محافظت نمایند ، علاوه براین چشم تمام  مستضعفین جهان به ما دوخته شده است که خود همین مسئله  وظیفه را دچندان می کند  واز طرفی این حضور با وجود این مشکلات این این پیام را به دشمنان منتقل می کند که تلاش هایشان فائده ای ندارند ودر نتیجه  باعث عقب نشینی دشمنان می شود .

وجمله آخر ...

الهی آمین 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۷
سید مرتضی جوادی

نظرات  (۲)

مطلب بسیار عالی بود
ان شاءالله خواهیم دید که جوانان انقلابی جشنواره عمار را آنچنان قوی و با اخلاص پیش می برند که موفق ترین جشنواره در کشور خواهد شد.
به نظرم ما باید از فیلم های مذهبی و انقلابی حمایت کنیم آن هم با رفتن به سینما و دیدن این فیلم ها مثل کاری که در فبلم شیار 143 شد و نباید این پول خرج کردنها را بیهوده و اسراف و وقت تلف کردن بدانیم
پاسخ:
ممنون ازاین که سر زدی 
در پناه حضرت  حق موفق وسر بلند  باشی 
سلام
خیلی خوب بود...
اگه خواستی افزایش بازدید داشته باشی حتما به سایتم که اومدی روی اون تبلیغ افزایش بازدید کلیک و بعد عضو شو باقیش و توی خود سایت توضیح داده
روی تبلیغ پاپ آپ هم کلیک کن اونم خوبه ...

در ضمن آدرس وبسایتت و اشتباه نوشته بودی رفتم توی سایت یکی دیگه براش پیامم گذاشتم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">